Tip Percuma Membuat Duit Di Internet

Ahad, 21 September 2008

MEMBUAT DUIT DENGAN MENJAWAB SOAL SELIDIK BERBAYAR (PAID ONLINE SURVEY)

Menjawab soal selidik (survey) dan dibayar adalah salah satu lagi cara untuk mendapatkan duit di internet. Terdapat banyak laman web yang menawarkan aktiviti ini tetapi sila pastikan bahawa laman web yang anda pilih menawarkan bayaran yang tinggi. Ini adalah kerana untuk menjawab satu soal selidik, ianya boleh mengambil masa yang lama iaitu sekitar 15 hingga 30 minit untuk disiapkan.


Ingat MASA ITU EMAS.


Antara laman web yang boleh disertai untuk tujuan ini ialah AW Surveys.com dan GlobalTestMarket.com. Dua laman web ini mempunyai beberapa perbezaan. Antaranya ialah AW Surveys.com memberikan nilai wang untuk setiap survey yang anda jawab tetapi GlobalTestMarket.com pula memberikan marketpoint.


Di AW Surveys.com anda akan terus mendapat USD28 dan hanya boleh dituntut apabila mencapai USD75 manakala di GlobalTestMarket.com pula marketpoint hanya boleh dituntut apabila mencapai 1000 marketpoint bersamaan dengan USD50.


Anda akan dihantar satu soal selidik setiap hari yang bernilai antara 5-50 marketpoints. AW Survey pula jarang menghantar survey tetapi dengan medaftarkan orang melalui link anda anda boleh mendapat USD1.25 untuk setiap orang yang mendaftar dibawah anda. Yang pasti dalam sebulan anda boleh mendapat paling kurang USD125 (Lebih kurang RM400) dari dua laman web ini.


Jika anda mahu mendapat lebih banyak pendapatan, anda boleh mengakses laman web yang lain hanya dengan menaip Paid Online Surveys di Pahaikan.webs.com homepage dan search.


Bagi peserta yang baru ingin memulakan langkah mencari pendapatan di internet, saya amat mencadangkan program menjawab soalselidik ini kerana ianya agak mudah difahami dan bayarannya agak lumayan (tiada kos terlibat kecuali talian internet).


Tetapi anda harus ingat bahawa cara pembayaran adalah penting. Jadi, sila pastikan bahawa ia membayar secara cek dan Malaysia termasuk didalam senarai negara yang boleh didaftar.


Tiada ulasan: