Tip Percuma Membuat Duit Di Internet

Selasa, 7 Oktober 2008

FOKUS 1(b): Pemberian Upah/Komisen Dalam EyeEarn.com

Terdapat dua komponen dalam pelan upah EyeEarn.com:


1. Ahli yang aktif* secara automatik akan menerima “1 share” daripada jumlah MaxMalls Sales Pool. MaxMalls Sales Pool ialah sebanyak 80% daripada jumlah keuntungan SFI yang diterima daripada jualan di MaxMalls.com. 10% akan digunakan oleh SFI untuk pengurusan dan 10% akan didermakan kepada Save The Children. Jadi lebih banyak jualan MaxMalls.com lebih banyak nilai “1 share” tersebut.

2. Ahli yang aktif* juga akan menerima “1 share” lagi apabila ada orang yang menyertai pelan EyeEarn.com dibawah anda. Anda akan direkod sebagai sponsor dan dan layak untuk menerima semua kelebihan dan komisen sebagai sponsor. Ini termasuklah Executive Match Commissions dan unlimited Team Match Commissions (Lihat Network Builder Program compensation plan untuk maklumat lanjut).


* Pengaktifan boleh dilakukan dalam ruangan focus EyeEarn.com. Borang pengaktifan akan diberikan dalam 5 hari terakhir setiap bulan.


Untuk setiap affiliate EyeEarn yang disponsor oleh anda, anda layak untuk menerima:
- Merchant Services Override Commissions
- TuneFlow Override Commissions
- NiceOffers Merchant Override Commissions
- NiceOffers Fundraisers Override Commissions


Anda boleh meningkatkan pendapatan EyeEarn anda dengan menambahkan “share” anda melalui beberapa cara berikut:


  • Menjadi Executive Affiliates (EA) secara automatik menerima satu tambahan “share”. (Jumlah 2 “share”).
  • Executive Affiliates dengan minimum 10 SVP Standing Order secara automatic menerima satu lagi “share” (Jumlah 3 “share”).
  • Upgrade kepada Bronze Team Leaders* (BTL) secara automatic menerima 2 “share” lagi.(Jumlah 5 “Share”).
  • “Share” tambahan boleh diperolehi melalui pembelian barangan berdasarkan kepada SVP anda. Iaitu untuk setiap 10 SVP selain 10 SVP yang melayakkan anda sebagai EA, anda akan menerima 1 “share” percuma. Contohnya: Dengan membeli atau menjual 30 SVP mana-mana produk SFI anda akan ada lebih 20 SVP maka anda layak menerima 2 “share” tambahan lagi.
  • Loyalty Bonus Shares – Untuk 12 bulan berturutan (setahun) anda menjadi EA atau ke atas, anda akan layak menerima 1 “share” percuma. EA selama 12 bulan = 1 “share”, 24 bulan = 2 “share” dan seterusnya dimana pada 60 bulan anda akan mendapat 5 “share” (maximum).



Komisen dari Powerline?


Untuk setiap pembelian oleh powerline dibawah anda, 45% dari pada jumlah keseluruhan komisen CV (tidak termasuk retail sales commission diterima oleh penjual) is put into Executive Bonus Pool. Jika anda seorang EA, bahagian anda adalah jumlah CV bahagi dengan bilangan EA dibawah anda dalam Powerline. Biasanya dalam bulan pertama anda hanya akan mendapat diatas USD 9. Tetapi apabila Powerline anda semakin membesar, akan ada lebih banyak jualan setiap bulan, jumlah ini akan bertambah. Dalam perkataan lain, semakin besar SFI, semakin banyak komisen yang akan anda dapat.



Bila masa pembayarannya?


Komisen akan diproses pada 10hb setiap bulan atau labih awal sekiranya 10hb jatuh pada hari cuti atau hujung minggu).


SFI Cash Cards akan dikreditkan secara automatic dalam masa beberapa jam selepas komisen diproses. Cek pula akan dihantar pada 15hb setiap bulan. Jika anda menggunakan Pay Pal, komisen akan dimasukkan pada 15hb dan jumlah tersebut akan dapat dilihat dalam masa tiga hari bekerja daripada tarikh pembayaran komisen. Jika 15hb jatuh pada hujung minggu atau hari cuti, pemindahan komisen akan dilakukan pada hari bekerja seterusnya..



Laporan komisen boleh dirujuk di:

https://www.sfimg.com/MyAccount/CommissionsIndex.sfi.




Tiada ulasan: